Busca
exemples de cinc imatges publicitàries o artístiques que
exemplifiquen els elements de construcció d’una imatge segons
Dondis.
Aquesta
imatge és d'una campanya publicitària de la marca Dior.
Té
un format horitzontal i té composició seguint la regla dels terços,
ja que l'element que és el punt d'interès és la noia que està
situada en una de les línies on hi ha dos dels punts d'intersecció
d'atracció visual, a més a més, el cromatisme de la imatge fa
ressaltar la figura de la model pel fet que va vestida de vermell,
l'únic element amb colors càlids, la resta és un paisatge d'un
bosc on predominen els colors freds. També destaca la noia per anar
vestida molt elegant dins d'un espai natural com és un bosc
solitari. També pel que fa a la proporció és l'element més gran
de la imatge i es juga amb un enquadrament on els peus i el cap estan
tallats, és a dir, no es veuen complets. Pel
que fa a altres principis de composició, la imatge té molta
claredat i tots els elements es veuen bé i té bastanta profunditat
de camp, tot i que l'element més definit i clar és la figura de la
model, la qual és la que genera el contrast amb el fons. És una
composició estàtica, de perspectiva linial i la nostra mirada
tendeix a fixar-se primer amb la noia i després es condueix cap a
una mena de camí(unt de fuga) que es pot intuir a l'esquerra de la
fotografia.
Es
tracta d'una imatge d'una campanya de publicitat de Mercedez Benz.
Aquesta és en horitzontal i està dividida en dues parts de manera
molt evident, a partir de la separació de l'hemisferi dret i
esquerra del cervell. Podem observar les diferències entre les dues
parts de la imatge, són dues parts contrastades entre si a nivell de
colors, ja que la dreta és blanca i negre i l'esquerra és de
diferents colors contrastats, també, entre si. Pel que fa les
textures, la dreta és plana i gairebé sense textura i, en canvi, la
dreta té la textura característica de la pintura; d'altra banda, la
part dreta és més estàtica i l'esquerra més dinàmica. Tot i la
divisió de la imatge, el cervell sencer està situat al centre, per
tant, estem davant d'una composició clàssica on el centre d'interès
es troba al mig. És una imatge plana, sense perspectiva, i on hi
veiem més volum és al cervell i, una mica més, a la part esquerra.
El pes visual està situat a l'esquerra a causa de l'explosió de
colors que hi veiem, però hem de dir que les proporcions de les dues
parts en què podem dividir la imatge són iguals, simètriques.
Aquesta
és una fotografia d'una de les campanyes de United colors of
Benetton on una dona negra dóna
el pit a un nadó blanc. Pel que fa a la forma de la imatge és en
format horitzontal i té la composició de la regla dels terços on
el nadó està situat en una de les línies horitzontals que formen
els punts d'atracció de la imatge, d'altra banda, també podem
considerar que és una composició clàssica on les figures es
troben al centre. Hi ha molt contrast de colors, ja que les pells són
de tons molt diferents, blanc i negre, i també hi ha contrast amb la
camisa de la dona que és d'un vermell intens. Es poden apreciar les
textures de la pell i la tela sobre el fons blanc i pla i sense
profunditat ni perspectiva. El pes visual és a la part inferior de
la imatge i l'enquadrament no permet veure més enllà del coll(per
tant, és algú sense una identitat) de la dona i la cintura. És una
composició estàtica on predominen més les línies corbes que
transmeten calma, bellesa...
Aquesta
fotografia pertany a una campanya de Lacoste. Té format
horitzontal i és plana, és a dir, no te cap profunditat ni
perspectiva. Pel que fa al color podem considerar que no hi ha gaire
contrast, però sí lluminositat, ja que la figura de la noia destaca
del fons blanc, tot i que els colors no són molt contrastats. És
una composició que segueix la regla dels terços, ja que la noia es
troba en un dels punts d'atracció de la fotografia que és creat per
les línies d'interès, per tant, ella és l'element amb més
importància de la imatge, a més a més, també, perquè no n'hi ha
cap més. Per aquest motiu, el pes visual està situat a la part
esquerra de la fotografia i com que l'element(la model) està flotant
es transmet una sensació de dinamisme, com si s'hagués parat el
temps, de desequilibri.
Aquesta
és una fotografia d'una campanya publicitària d'una de les
fragàncies de la marca Chanel.
És una imatge de format horitzontal on es juga amb la regla dels
terços, ja que la noia i el pot de la fragància està en una de les
línies d'intersecció que formen els punts d'interès, per tant, el
pes visual està situat on hi ha aquests elements, a la part esquerra
de la fotografia. Els colors són molt poc contrastats i hi ha molta
transparència amb el fons; la gama de colors és el blanc i el rosa,
però es fonen amb el fons jugant amb les transparències del pot de
la fragància, el qual té una textura molt marcada(de vidre). És
una imatge amb poquíssima profunditat, és molt plana. Les línies
són corbes i transmeten bellesa i calma; d'altra banda, pel que fa a
l'equilibri, és una composició dinàmica en el fet que el tap està
volant i el segueixen diferents gotes de la fragància que han quedat
congelades a la imatge. També s'ha de destacar la proporció perquè
la model és de la mateixa mida, o fins i tot és petita, que el pot
de perfum com si es tractés duna fada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada