dilluns, 21 de novembre del 2016

Premis Lions Cannes 2013

Aplicar l’anàlisi semiòtic als següents anuncis publicitaris premiats amb el Lleó a Cannes 2013: http://www.sopitas.com/231371-echale-un-ojo-a-los-ganadores-del-festival-cannes-lions-2013/
  • Moto sierras Stihl
  • Audio libros en la India
  • Star Models
  • Land Rover
  • Expedia  

IKEA


- Anàlisi DENOTATIU: Veiem un moble de fusta d'auró blanc que destaca sobre un fons de color vermell, però hi ha profunditat, ja que està situat en un terra i es pot identificar la paret, a més a més projecta una ombra al terra. Imatge minimalista, molt despullada d'elements. Potent des del punt de vista cromàtic, on tot i que no hi ha res el vermell és molt narratiu, ens indica coses: dinamisme, energia. Element molt estàtic perquè són tot elements verticals i horitzntals però hi ha dinamisme gràcies al color que produeix tensió. Imatge molt centrada, composició clàssica, element molt iluminat.

- Anàlisi CONNOTATIU: Es crea una il·lusió òptica, hi ha un error de coherència constructiva. Està fent publicitat del servei amb el qual et construeixen els mobles, per no patir errors de construcció el servei d'ikea t'ajudarà(metàfora). Sabem que anuncia el servei gràcies al copy que veiem a la part inferior de la imatge a la dreta, on amb lletres blanques destaca el link on es pot solicitar el servei. S'autoresponsabilitza de l'error de construcció que veiem al moble de la imatge i ha creat un servei per a solucionar-ho.

- Anàlisi PRAGMÀTIC: Es dirigeix a un target tant masculí com femení, adreçat sobretot als joves(color vermell).




MOTOSIERRS STIHL


- Anàlisi DENOTATIU: Fotografia en blanc i negre que fa la imatge distant i la fa d'una altra època(tensió dramàtica), vertical on predominen les línies verticals(troncs, l'home...) i la serra mecànica està en hortizontal per tal de destacar el producte trencant amb les demès línies verticals, és paral·lela a una línia del terra. El personatge que subjecte el producte és un home d'una certa edat que està molt prim, sobretot es destaca que els braços tan prims i poc musculats que estan al descobert. Espai representatiu del ofici de llenyataire. Destacar la motoserra en blanc dels objectes que ha de tallar en negre, també es troba en primer pla. Imatge poc estàtica, dinamisme donat per les diagonals. La motoserra destaca pel contrast del seu blanc amb els elements més foscos del fons.
Veiem 3 cops el logotip(redundancia): dos cops a la serra i un a la part inferior fora de la fotografia(on acaba el recorregut de la mirada). El color del logotip és groc en una ocasió, el color real que és molt càlid, la lletra cursivaa li dóna certa lleugeresa i li treu formalisme.

- Anàlisi CONNOTATIU: "All the muscles you need" és el copy que complementa la imatge i fa referència a que amb la serra elèctrica STIHL fa que no et facin falta músculs per fer feina, ja que ella ja és la que fa la força, substituirà la força humana(es tracta d'una serra lleugera i fàcil d'utilitzar).
El blanc i negre ens permet situar l'acció en una altra època més distant.

- Anàlisi PRAGMÀTIC: Destinat a homes que treballen en el món de la fusta, classe mitjana o baixa, classe obrera. És un anunci més racional i no tant emotiu. Alt grau d'impacte.




AUDIOLIBROS EN LA ÍNDIA


- Anàlisi DENOTATIU: Il·lustració de dos figures humanes, que representen Shakespeare, que conjuntament fan la forma d'uns "cascs" per escoltar música, ja que el producte anunciat és un audiobook(seguint una llei de la Gestalt). Forma rodona, molt dinàmica, molt cromàtica amb uns colors contrastats i càlids(predomina blau, groc, granate i blanc). Està en diagonal, no podem considerar-ho 100% simèric i no està ni centrat ni de cara. Hem de tenir en compte el logo que es troba a la part inferior i al centre, és la única forma d'anclatge.. No hi ha context, element visual sense fons.

- Anàlisi CONNOTATIU: Shakespeare són els cascos amb els que s'escola l'audiobook. Metafora d'uns llibres digitals que podem escoltar, representats per la imatge a ravés de la personificació de shakespeare(un autor universal). Hiperbole de que se senten tant bé que es com si shakespeare et narres el llibre a la orella.




STAR MODELS


- Anàlisi DENOTATIU: Les dos figures ocupen la mateixa posició i distància dins la imatge, són paral·leles. El fons és neutre, sense context. Part inferior esquerra copy i part superior dreta eslògan de l'empresa. Les dos figures de la imatge són, a la dreta, una il·lusració d'aspecte sa, molt estilitzat, i a l'altra banda, a l'esqerra, veiem el mateix dibuix representt per una persona real que té un aspecte malalt a causa de la seva extremada falta de pes. No hi ha ombres, sensació de no-realitat. Hi ha més pes visual a la part dreta on hi ha imatge i el copy.

- Anàlisi CONNOTATIU: Vol transmetre el concepte de que l'ideal de model femení no és l'extrema primesa, sinó que s'ha de diferenciar amb el què és un esbós, molt utilitzat en el món de la moda amb el que és un cos sa, ja que l model femení de bellesa no és aques o no hauria de ser-ho. Com diu el copy "No ets un dibuix".

- Anàlisi PRAGMÀTIC: El target és femení, va dirigit a aquelles persones que pensen que l'ideal de bellesa(que segueix el món de la moda), és estar tant prim, fet que no és sa.





LAND ROVER


- Anàlisi DENOTATIU: Composició clàssica on al centre hi ha un plat de menjar. És cromàticament molt potent, càlida i molt dinàmica, ja que són formes arrodonides, molt moviment. Està molt ben organitzada, els tres ulls donen ordre. El fons blanc ens produeix la sensació de no-context. El recorregut visual va de dalt a l'esquera fins abaix a la dreta, ja que el text fa la funció d'ancla. Veiem el logotip a la part superior dreta i serveix per mantenir l'equilbri de pes visual de la imatge. El pla detall del plat fa la imatge més familiar.

- Anàlisi CONNOTATIU: Concepte més de marca, recordar el valor del cotxe de l'aventura, que va per tot arreu, esperit aventurer. Tot això ve donat per la imatge i el text. La cromàtica fa la imatge més potitiva.
Podria ser, també, la metàfora d'una roda, la llanta de les rodes amb els elements del plat, o bé el volant del cotxe.

- Anàlisi PRAGMÀTIC: Target persones joves amb ganes d'experimentar coses noves, sense límits.




EXPEDIA


- Anàlisi DENOTATIU: Predomini del color blanc, absència de context. Veiem 4 etiquetes(de viatge) que convinen el color verd i vermell. Molt estàtica perquè tot és molt hortizontal(menys els codis de barres). Hi ha diverses inicials que representen paraules que juguen amb el negatiu i el positiu i tipologies diverses. El text ocupa una part central(és important): Sun, Sea, Snd, Sex. Snd interromp el coneixement que tenim dels altres 3, ja que, aquests, si que sabem què significa(fàcilment reconegudes). Hi ha diverses tipografies, però amb tamany i gruix semblant, i el text està situat a la part central de la imatge. Utilizen sigles internacionament acceptades per dir les destinacions.

- Anàlisi CONNOTATIU: El missatge que transmet el copy és que pots trobar qualsevol cosa que busques("find whatever") que està il·lustrat dins d'una mena de segell com els que hi ha als passaports. És una metonímia(metàfora més estreta), perquè és una part que significa un tot: l'etiqueta que representa tot el viatge. Paraules amb significat molt potent, missatge provocador.

- Anàlisi PRAGMÀTIC: Target de gent jove o mitjà, amb preferències aventureres, lloc no molt convencionals.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada