Explicar
l'èxit d'alguns espots o campanyes de publicitat basat en la música
i la possible relació intertextual que manté aquesta amb d’altres
relats. 10 exemples.
El
Corte Inglés - https://www.youtube.com/watch?v=eXO4A90j2YQ
Es
tracta de l'anunci de tardor del comercial El
corte inglés el
qual ha utilitat com a banda sonora una cançó prestada la qual és
una gravació original d'estil popular, fresc i nou anomenat Come
i que pertany a l'artista francesa Jain. La lletra diu come,
come, my baby come, I will show you the world, i will cover your
nightmares, i will love you forever, i will not let you go,
però es va repetint el fragment come,
come, my baby come
el qual va lligat l'eslògan que és "Ven Otoño, ven". La
música reforça els continguts, dóna suport a l'estructura de
l'anunci i juga un paper principal a l'spot,
ja que els personatges que apareixen es mouen al seu ritme amb una
dansa de "tardor" la qual crida l'atenció de l'espectador
i potència el seu record.
Com
passa amb els anuncis d'Estrella Dam, que les seves cançons ens
evoquen al producte, ara, al escoltar el tema Come
ens fa pensar directament amb el Corte Inglés i amb el ball de
l'anunci.
En
aquest cas, l'anunci de bolígrafs Bic ens presenta un anunci on hi
apareixen els bolígafs pintant en fulls acompanyats d'un jingle,
una música curta i alegre, enganxosa per promocionar el producte.
Aquesta melodia defineix què fa el producte Bic
naranja escribe fino, bic cristal escribe normal.
La funció que compleix la música en aquest spot
és subratllar els continguts anunciats i és l'element fundamental
per ajudar a la memorització de l'anunci, capta l'atenció del
consumidor i és l'estructura del anunci, ja que les imatges
segueixen la lletra de la música.
Oreo
ha creat un jingle per alguns dels seus spots
publicitaris que es combina amb la imatge d'animació de dibuixos,
molt adreçat a un target infantil. Fa la funció de memorització
del producte, de captar l'atenció i ens ven la idea que una oreo
torna bo fins i tot a un vampir aterridor. En aquest cas, la funció
principal la música és recolzar i establir l'estructura de
l'anunci, ja que les imatges segueixen el que narra la veu de la
cançó.
En
el cas d'aquest anunci de Fanta, els anunciants han creat una banda
sonora original vocal i instrumental la qual és cantada pel mateix
protagonista de l'anunci, un jove consumidor de la beguda, el qual
explica la seva vida(tal i com diu a la cançó) mitjançant la
lletra. La música fa la funció de subratllar els continguts, donar
estructura a l'anunci i sobretot capta l'atenció del consumidor
gràcies a la seva originalitat, estil i humor, a més a més,
potencia la memoritizació de l'anunci amb la seva melodia i lletra
que queda gravada al cap.
CocaCola
- https://www.youtube.com/watch?v=N28ehdNpUoY
Cocacola
utilitza una cover de la cançó Whatever del grup Oasis cantada per
un cor de nens africans. Les imatges són una combinació del cor de
nens i diferents plans on hi apareixen dades estadístiques que
comparen fets del món contemporani que haurien de canviar, amb coses
positives, fent-nos pensar amb la possibilitat d'un món millor. La
música potencia l'emotivitat de les imatges per com està
interpretada i, també, gràcies a la lletra:
I'm
free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want
I'm free to say whatever I
Whatever I like
If it's wrong or right it's alright
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want
I'm free to say whatever I
Whatever I like
If it's wrong or right it's alright
It
always seems to me
You only see what people want you to see
How long's it gonna be
Before we get on the bus
And cause no fuss
Get a grip on yourself
It don't cost much.
You only see what people want you to see
How long's it gonna be
Before we get on the bus
And cause no fuss
Get a grip on yourself
It don't cost much.
Lotería
de Navidad 2014/2015 - https://www.youtube.com/watch?v=hs884VST2CM
Es
tracta de l'anunci de Loteria de Nadal de l'ay 2014-2015 que porta
com a eslògan "El mayor premio es compartir-lo" que
explica la història d'un home, client habitual d'un bar, que l'any
que no compra la loteria toca a ll'establiment i s'emporta la
sorpresa que el propietari del bar li ha guardat un tiquet per a ell,
ja que el
premi més gran es compartir-lo.
La banda sonora és instrumental i vocal i ens transmet unes emocions
de tristesa, melancolia, nostàlgia, frustració... fa que l'spot
sigui molt emotiu, reforça les emocions que es creen amb la
història. La peça és de James Vincent McMorrow i s'anomena
Glacier.
Veiem
unes imatges d'un barri tranquil on acompanyat per una música
clàssica, que transmet una sensació de producte de qualitat, al seu
ritme comencen a succer explosions de pintura. Al inici, la música
és més tranquil·la i després comença un creixendo i augmenta el
tempo, a la vegada que ho fa igual el ritme de l'anunci i de les
explosions (imatges més ràpides, colors més intensos...). La peça
musical és de Joacchino Rossini i s'anomena La
Gazza Ladra (Overture),
és interpretada per una orquestra i és només instrumental.
És
molt clar que la funció que fa la música en aquest spot
és
clau: estableix l'estructura de l'anunci, marca el ritme de les
imatges i, també, capta l'atenció del consumidor.
Ikea
juga amb la simulació d'una pel·lícula de terror combinant
imatges, veu en off
i música que compleixen les característiques dels films de por. La
banda sonora que utilitza l'spot
és instrumental i potència i fa augmentar el clima de tensió i
por que vol aconseguir l'spot
mitjançant les imatges i la narració de la veu en off
per transmetre el missatge. Reforça el missatge anunciat, dóna
suport a l'estructura i història de l'anunci i capta l'atenció del
consumidor.
L'anunci,
de manera irònica i amb humor, vol parlar-nos del desordre de la
cuina de manera com si es tractés d'una pel·lícula de
por (utilitzant diferents recursos, un d'ells la música), per després
parlar de que Ikea amb els seus productes és qui aportarà ordre a
la teva cuina.
Gas
natural - https://www.youtube.com/watch?v=Zwrfq5fqxN0
Gas
Natural utilitza en aquest spot
el recurs de l'humor on presenta un home que no té contracte amb gas
natural i viu a casa seva com si estigués a l'era glacial. La música
de l'anunci és l'estructura de l'anunci, ja que el protagonista actua
i va narrant el que li succeeix per mitjà de la lletra de la cançó
original, l'actor n'és l'interpret: Cada
mañana es lo mismo, vivo en la era glacial, ya no aguanto este frio,
me cambio a gas natural.
A
més a més, la música serveix per captar l'atenció del consumidor,
ajuda a la memorització de l'spot
i, alhora, de la companyia Gas Natural. Juntament amb les imatges es
crea un clima còmic que fa riure a l'espectador
Trina utilitza com a música d'aquest spot una adaptació de la cançó composta per Manuel Alejandro i interpretada pel cantant espanyol Raphael, amb la qual va representar a RTVE al festival d'Eurovisión l'any 1966. En aquest cas, la cançó té la lletra modificada i és cantada per diferents personatges que apareixen al anunci: yo soy aquél que en la fiesta fingió que no te conocia, la que se sonroja cuando oye tu risa... La lletra de la cançó parla de persones que s'avergonyeixen d'algú per actuar de forma natural, però ho admeten per tal de demostrar i transmetre la idea de que s'ha de ser natural a la vida i el més natural és el producte Trina.
La
música fa la funció de memorització de l'spot,
cridar l'atenció del consumidor i dona estructura a la història que
explica l'anunci.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada