dimecres, 19 d’octubre del 2016

Música als anuncis

Explicar l'èxit d'alguns espots o campanyes de publicitat basat en la música i la possible relació intertextual que manté aquesta amb d’altres relats. 10 exemples.



Es tracta de l'anunci de tardor del comercial El corte inglés el qual ha utilitat com a banda sonora una cançó prestada la qual és una gravació original d'estil popular, fresc i nou anomenat Come i que pertany a l'artista francesa Jain. La lletra diu come, come, my baby come, I will show you the world, i will cover your nightmares, i will love you forever, i will not let you go, però es va repetint el fragment come, come, my baby come el qual va lligat l'eslògan que és "Ven Otoño, ven". La música reforça els continguts, dóna suport a l'estructura de l'anunci i juga un paper principal a l'spot, ja que els personatges que apareixen es mouen al seu ritme amb una dansa de "tardor" la qual crida l'atenció de l'espectador i potència el seu record.
Com passa amb els anuncis d'Estrella Dam, que les seves cançons ens evoquen al producte, ara, al escoltar el tema Come ens fa pensar directament amb el Corte Inglés i amb el ball de l'anunci.






En aquest cas, l'anunci de bolígrafs Bic ens presenta un anunci on hi apareixen els bolígafs pintant en fulls acompanyats d'un jingle, una música curta i alegre, enganxosa per promocionar el producte. Aquesta melodia defineix què fa el producte Bic naranja escribe fino, bic cristal escribe normal. La funció que compleix la música en aquest spot és subratllar els continguts anunciats i és l'element fundamental per ajudar a la memorització de l'anunci, capta l'atenció del consumidor i és l'estructura del anunci, ja que les imatges segueixen la lletra de la música.






Oreo ha creat un jingle per alguns dels seus spots publicitaris que es combina amb la imatge d'animació de dibuixos, molt adreçat a un target infantil. Fa la funció de memorització del producte, de captar l'atenció i ens ven la idea que una oreo torna bo fins i tot a un vampir aterridor. En aquest cas, la funció principal la música és recolzar i establir l'estructura de l'anunci, ja que les imatges segueixen el que narra la veu de la cançó.






En el cas d'aquest anunci de Fanta, els anunciants han creat una banda sonora original vocal i instrumental la qual és cantada pel mateix protagonista de l'anunci, un jove consumidor de la beguda, el qual explica la seva vida(tal i com diu a la cançó) mitjançant la lletra. La música fa la funció de subratllar els continguts, donar estructura a l'anunci i sobretot capta l'atenció del consumidor gràcies a la seva originalitat, estil i humor, a més a més, potencia la memoritizació de l'anunci amb la seva melodia i lletra que queda gravada al cap.






Cocacola utilitza una cover de la cançó Whatever del grup Oasis cantada per un cor de nens africans. Les imatges són una combinació del cor de nens i diferents plans on hi apareixen dades estadístiques que comparen fets del món contemporani que haurien de canviar, amb coses positives, fent-nos pensar amb la possibilitat d'un món millor. La música potencia l'emotivitat de les imatges per com està interpretada i, també, gràcies a la lletra:
I'm free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want
I'm free to say whatever I
Whatever I like
If it's wrong or right it's alright
It always seems to me
You only see what people want you to see
How long's it gonna be
Before we get on the bus
And cause no fuss
Get a grip on yourself
It don't cost much.




Lotería de Navidad 2014/2015 - https://www.youtube.com/watch?v=hs884VST2CM


Es tracta de l'anunci de Loteria de Nadal de l'ay 2014-2015 que porta com a eslògan "El mayor premio es compartir-lo" que explica la història d'un home, client habitual d'un bar, que l'any que no compra la loteria toca a ll'establiment i s'emporta la sorpresa que el propietari del bar li ha guardat un tiquet per a ell, ja que el premi més gran es compartir-lo. La banda sonora és instrumental i vocal i ens transmet unes emocions de tristesa, melancolia, nostàlgia, frustració... fa que l'spot sigui molt emotiu, reforça les emocions que es creen amb la història. La peça és de James Vincent McMorrow i s'anomena Glacier.




Veiem unes imatges d'un barri tranquil on acompanyat per una música clàssica, que transmet una sensació de producte de qualitat, al seu ritme comencen a succer explosions de pintura. Al inici, la música és més tranquil·la i després comença un creixendo i augmenta el tempo, a la vegada que ho fa igual el ritme de l'anunci i de les explosions (imatges més ràpides, colors més intensos...). La peça musical és de Joacchino Rossini i s'anomena La Gazza Ladra (Overture), és interpretada per una orquestra i és només instrumental.
És molt clar que la funció que fa la música en aquest spot és clau: estableix l'estructura de l'anunci, marca el ritme de les imatges i, també, capta l'atenció del consumidor.






Ikea juga amb la simulació d'una pel·lícula de terror combinant imatges, veu en off i música que compleixen les característiques dels films de por. La banda sonora que utilitza l'spot és instrumental i potència i fa augmentar el clima de tensió i por que vol aconseguir l'spot mitjançant les imatges i la narració de la veu en off per transmetre el missatge. Reforça el missatge anunciat, dóna suport a l'estructura i història de l'anunci i capta l'atenció del consumidor.
L'anunci, de manera irònica i amb humor, vol parlar-nos del desordre de la cuina de manera com si es tractés d'una pel·lícula de por (utilitzant diferents recursos, un d'ells la música), per després parlar de que Ikea amb els seus productes és qui aportarà ordre a la teva cuina.







Gas Natural utilitza en aquest spot el recurs de l'humor on presenta un home que no té contracte amb gas natural i viu a casa seva com si estigués a l'era glacial. La música de l'anunci és l'estructura de l'anunci, ja que el protagonista actua i va narrant el que li succeeix per mitjà de la lletra de la cançó original, l'actor n'és l'interpret: Cada mañana es lo mismo, vivo en la era glacial, ya no aguanto este frio, me cambio a gas natural.
A més a més, la música serveix per captar l'atenció del consumidor, ajuda a la memorització de l'spot i, alhora, de la companyia Gas Natural. Juntament amb les imatges es crea un clima còmic que fa riure a l'espectador






Trina utilitza com a música d'aquest spot una adaptació de la cançó composta per Manuel Alejandro i interpretada pel cantant espanyol Raphael, amb la qual va representar a RTVE al festival d'Eurovisión l'any 1966. En aquest cas, la cançó té la lletra modificada i és cantada per diferents personatges que apareixen al anunci: yo soy aquél que en la fiesta fingió que no te conocia, la que se sonroja cuando oye tu risa... La lletra de la cançó parla de persones que s'avergonyeixen d'algú per actuar de forma natural, però ho admeten per tal de demostrar i transmetre la idea de que s'ha de ser natural a la vida i el més natural és el producte Trina.


La música fa la funció de memorització de l'spot, cridar l'atenció del consumidor i dona estructura a la història que explica l'anunci.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada