A
partir de l'article sobre una anàlisi semiòtica de la promoció
turística Espanya Portugal, elabora una proposta d'anàlisi
comparativa triant dos productes o serveis similars.
A partir de l'artícle La
marca-país: un análisis semiótico de la promoción turística de
España y Portugal en el año 2010
realitzaré un anàlisi comparatiu sobre l'iPhone d'Apple i el
Samsung Galaxy.
1. Introducció
1. Introducció
Apple és una empresa multinacional
d'EUA que disenya i produeix equips electrònics, software i serveis
en línia. Els seus productes de hardware són l'iPhone, l'iPad,
l'Apple Watch... El software d'Apple inclueix els sistemes operatius
iOS, macOS, tvOS, iTunes, navegador Safari etc. Té molts competidors
com Microsoft, el sistema Android utilitzat per a marques
competidores com Samsung, Huawei, Sony...
L'iPhone és una línia de telèfons
intel·ligents amb sistema operatiu iOS que disposa de càmera molt
potent, 4G, pantalla d'alta definició el qual és molt potent,
fàcilment utilitzable, sensible, funcional, entre d'altres
característiques.
Samsung és un conglomerat
d'empreses multinacions amb seu a Corea del Sud, que conté nombroses
filials que abarquen negocis com l'electrònica de consum, la
tecnologia, finances, asseguradores, construcció, biotecnologia i
sector de serveis entre d'altres. El seu producte estrella
d'Smarthphone és el Samsung Galaxy, un telèfon amb sistema operatiu
android molt potent, funcional, útil i resistent amb conectivitat
4G, dual SIM i pantalla d'alta definició.
Els dos productes són mútuament
competència.
2. Les campanyes de publicitat d'iPhone i Samsung
2. Les campanyes de publicitat d'iPhone i Samsung
Per Apple és molt important, perquè
relacionin la marca amb els seus productes, la imatge que transmeten
els seus productes, la qual, des del principi, vol ser diferent a la
dels seus competidors i sempre ha aconseguit diferenciar-se de la
resta.
La seva publicitat ha anat
evolucionant a mesura que renovaven el model d'iPhone. Els punts en
comú de totes les seves promocions són els següents: demostren què
es pot fer amb el dispositiu, juguen amb la ironia, destaquen les
millores i novetats respecte el model anterior, destaquen les
funcions audiovisuals del producte(millora de càmara i grabació de
vídeo). Amb l'arribada de l'iPhone 5 van començar a mostrar a les
persones fent activitats amb el telèfon, destacant quines activitats
es poden fer amb ell, ja que fins el moment centraven l'atenció amb
el dispositiu, per tant, han passat a seguir l'estratègia de
potenciar els usos de l'iPhone a través de situacions quotidianes.
Samsung
Galaxy és un clar competidor amb iPhone. Utilitza estratègies
publicitaries que consisteixen en mostrar els beneficis únics que
ofereixen els telèfons Samsung. En ocasions han respòs amb els seus
spots els spots
d'iPhone com és el cas de If
it's not an iPhone, it's not an iPhone
amb It's not a phone, t's a Galaxy.
Samsung vol arribar a tots els públic i ha realitzat acords amb
Vogue i GQ(revistes
de moda més influents del món), per tal de publicar un reportatge
complert amb els nous models de Galaxy, ja que vol jugar amb
l'harmonia entre la moda i la teconologia. Tendeixen a destacar el
disseny del dispositiu, l joc de colors, la fabricació...
3. Elements descriptius de les campanyes
3. Elements descriptius de les campanyes
Anunci 1: iPhone 5 "This change everything. Again."
Anunci 2: iPhone "Touching is beliving."
Anunci 3: Samsung Galaxy Unleash your fingers"
Anunci 4: Samsung Galay "Water resistant"
4. Aplicació del mètode d'anàlisi
ANÀLISI ICÒNIC DELS MISSATGES PUBLICITARIS
5. Conclusions
Les dues marques volen transmetre pr mitjà de la seva publicitat les seves carcterístiques de producte com són la millora tecnològica, el disseny dels dispositius... Es tracta d'una publicitat més racional que emocional, ja que ens parla de com és i què pot fer el producte. Juguen amb el no-context amb els fons neutres i juguen amb la senzillesa i els pocs elements en els anuncis. Els copys ens parlen de caractristiques del producte, fan referència a questes, com a la pantalla tàctil, la resistència a l'aigua...
Les dues marques volen transmetre pr mitjà de la seva publicitat les seves carcterístiques de producte com són la millora tecnològica, el disseny dels dispositius... Es tracta d'una publicitat més racional que emocional, ja que ens parla de com és i què pot fer el producte. Juguen amb el no-context amb els fons neutres i juguen amb la senzillesa i els pocs elements en els anuncis. Els copys ens parlen de caractristiques del producte, fan referència a questes, com a la pantalla tàctil, la resistència a l'aigua...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada