dimecres, 23 de novembre del 2016

Anàlisi comparatiu semiòtic de marques

A partir de l'article sobre una anàlisi semiòtica de la promoció turística Espanya Portugal, elabora una proposta d'anàlisi comparativa triant dos productes o serveis similars.


A partir de l'artícle La marca-país: un análisis semiótico de la promoción turística de España y Portugal en el año 2010 realitzaré un anàlisi comparatiu sobre l'iPhone d'Apple i el Samsung Galaxy.



1. Introducció


Apple és una empresa multinacional d'EUA que disenya i produeix equips electrònics, software i serveis en línia. Els seus productes de hardware són l'iPhone, l'iPad, l'Apple Watch... El software d'Apple inclueix els sistemes operatius iOS, macOS, tvOS, iTunes, navegador Safari etc. Té molts competidors com Microsoft, el sistema Android utilitzat per a marques competidores com Samsung, Huawei, Sony...
L'iPhone és una línia de telèfons intel·ligents amb sistema operatiu iOS que disposa de càmera molt potent, 4G, pantalla d'alta definició el qual és molt potent, fàcilment utilitzable, sensible, funcional, entre d'altres característiques.

Samsung és un conglomerat d'empreses multinacions amb seu a Corea del Sud, que conté nombroses filials que abarquen negocis com l'electrònica de consum, la tecnologia, finances, asseguradores, construcció, biotecnologia i sector de serveis entre d'altres. El seu producte estrella d'Smarthphone és el Samsung Galaxy, un telèfon amb sistema operatiu android molt potent, funcional, útil i resistent amb conectivitat 4G, dual SIM i pantalla d'alta definició.

Els dos productes són mútuament competència.




2. Les campanyes de publicitat d'iPhone i Samsung


Per Apple és molt important, perquè relacionin la marca amb els seus productes, la imatge que transmeten els seus productes, la qual, des del principi, vol ser diferent a la dels seus competidors i sempre ha aconseguit diferenciar-se de la resta.
La seva publicitat ha anat evolucionant a mesura que renovaven el model d'iPhone. Els punts en comú de totes les seves promocions són els següents: demostren què es pot fer amb el dispositiu, juguen amb la ironia, destaquen les millores i novetats respecte el model anterior, destaquen les funcions audiovisuals del producte(millora de càmara i grabació de vídeo). Amb l'arribada de l'iPhone 5 van començar a mostrar a les persones fent activitats amb el telèfon, destacant quines activitats es poden fer amb ell, ja que fins el moment centraven l'atenció amb el dispositiu, per tant, han passat a seguir l'estratègia de potenciar els usos de l'iPhone a través de situacions quotidianes.

Samsung Galaxy és un clar competidor amb iPhone. Utilitza estratègies publicitaries que consisteixen en mostrar els beneficis únics que ofereixen els telèfons Samsung. En ocasions han respòs amb els seus spots els spots d'iPhone com és el cas de If it's not an iPhone, it's not an iPhone amb It's not a phone, t's a Galaxy. Samsung vol arribar a tots els públic i ha realitzat acords amb Vogue i GQ(revistes de moda més influents del món), per tal de publicar un reportatge complert amb els nous models de Galaxy, ja que vol jugar amb l'harmonia entre la moda i la teconologia. Tendeixen a destacar el disseny del dispositiu, l joc de colors, la fabricació...



3. Elements descriptius de les campanyes

Anunci 1: iPhone 5 "This change everything. Again."




Anunci 2: iPhone "Touching is beliving."





Anunci 3: Samsung Galaxy Unleash your fingers"




Anunci 4: Samsung Galay "Water resistant"






4. Aplicació del mètode d'anàlisi

ANÀLISI SINTÀCTIC DELS ANUNCIS PUBLICITARIS







ANÀLISI ICÒNIC DELS MISSATGES PUBLICITARIS


 



5. Conclusions

Les dues marques volen transmetre pr mitjà de la seva publicitat les seves carcterístiques de producte com són la millora tecnològica, el disseny dels dispositius... Es tracta d'una publicitat més racional que emocional, ja que ens parla de com és i què pot fer el producte. Juguen amb el no-context amb els fons neutres i juguen amb la senzillesa i els pocs elements en els anuncis. Els copys ens parlen de caractristiques del producte, fan referència a questes, com a la pantalla tàctil, la resistència a l'aigua...









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada