Aplicació de l'anàlisi semiòtica
- Anàlisi DENOTATIU: El protagonisme duna marieta dins d'un context
0, destaca les potetes(4), està en diagonal que significa moviment.
Punt blanc llum artificial i fa contrast amb el color vermell.
Predominen les formes arrodonides com el logo de la maca Volkswagen.
- Anàlisi CONNOTATIU: Metàfora i exageració: de la velocitat(new turbo) se li han desplaçat les taques negres cap al cul. Es vol destacar la potència del motor turbo amb el que s'acnsegueix tal velocitat que fins i tot les taques naturals de la marieta es mouen.
- Anàlisi DENOTATIU: Veiem 3 cors extripats
posats en línia horitzontal, ensenyant les diferents cares del cor,
ja que estan posats en posicions diferents. És un fons blanc(no
context, per tant context universal) i la fotografia té una llum
lateral que veiem amb l'ombra que es forma a la dreta de cada un dels
cors que serveix per personificar-los. Benetton
es vol involucrar amb els cors, per aquest motiu, el logotip està
junt amb els cors per donar la sensació d'un sol cos, d'una sola
imatge. Hi ha un alliberament de blanc cap a l'esquerra on s'escura
la imatge. Destaca el color vermell, verd, negre, blanc, pel
contrast. El color negre destaca molt i es pot llegir molt fàcilment,
denota elegancia.
- Anàlisi CONNOTATIU: El
color negre fa referència a la igualtat de raça, trenca amb la
coherència des del pdv del disseny gràfic que aniria bé amb les
lletres de benetton i el fons. Arribem a tot el món sense
discirminació ni racisme. La retòrica fa visible diferents idees:
els cors representen persones i formen la forma del mapa geogràfic
del món, i es personifiquen amb les ombres. Sobre de cada cor hi ha
el nom d'un color: white, black, yellow;
que fan referència als 3 colors(amb les seves gradacions), per
mostrar que tots som iguals, la pell és només alguna cosa
superficial. Hi ha una part de les prsones que és vital, el cor, es
capaç de sentir i és la que fa la subsitució de les persones.
Anunci
emocional i mobilitzador, apropament i simpatia cap a la marca.
Identifica valors i marca, es posicionen en un lloc de fedensar la
ètica, la responsabilitat scial, sense dicriminació, aposta la
igualtat.
- Anàlisi DENOTATIU: Composició clàssica, predominen els colors groc i blau que fan un gran contrast entre ells. El pollet és el punt d'interès i hi ha una mà que li està injectant una injecció mèdica. El copy és amb blau i completa el sentit de la imatge, fent referència a que s'ha de vacunar als més petits abans de que arribi el fred, el mal,...
- Anàlisi CONNOTATIU: El pollet, animal
desvalgut, poc alimentat... representa necessitat de protecció, de
cura, d'higiene... personificació i es traslladen uns significats
que són la raó de la campanya i arribar a la fibla sensible, molt
emocional, vol concienciar. Aquesta campanya surt en un moment quan
uns pares van organitzar-se en una associació anti-vacuna i alguns nens
van agafar algunes malalties que es consideren erradicades perquè hi ha
vacunació i va haver-hi contagi. “lo que et mata també et cura” la vacuna fa que el sistema immunitari del cos humà es posi en marxa.
- Anàlisi: Polo color groc que s'està desfent. El
copy fa referència a la pèrdua de grassa instantània i els colors
de la lletra comencen amb negre i es van degradant. La marca es de
productes de bellesa i perdre pes. El gelat té curves i fa la forma
del cos amb cintura d'una noia. La metafora és un gelat,
absolutament discrepant amb la idea d'aprimar, i està dient, tot i
que et mengis un gelat, t'aprimaras.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada