dimecres, 2 de novembre del 2016

Exemples dels elements de construcció d'una imatge


Busca exemples de cinc imatges publicitàries o artístiques que exemplifiquen els elements de construcció d’una imatge segons Dondis.



Aquesta imatge és d'una campanya publicitària de la marca Dior. Té un format horitzontal i té composició seguint la regla dels terços, ja que l'element que és el punt d'interès és la noia que està situada en una de les línies on hi ha dos dels punts d'intersecció d'atracció visual, a més a més, el cromatisme de la imatge fa ressaltar la figura de la model pel fet que va vestida de vermell, l'únic element amb colors càlids, la resta és un paisatge d'un bosc on predominen els colors freds. També destaca la noia per anar vestida molt elegant dins d'un espai natural com és un bosc solitari. També pel que fa a la proporció és l'element més gran de la imatge i es juga amb un enquadrament on els peus i el cap estan tallats, és a dir, no es veuen complets. Pel que fa a altres principis de composició, la imatge té molta claredat i tots els elements es veuen bé i té bastanta profunditat de camp, tot i que l'element més definit i clar és la figura de la model, la qual és la que genera el contrast amb el fons. És una composició estàtica, de perspectiva linial i la nostra mirada tendeix a fixar-se primer amb la noia i després es condueix cap a una mena de camí(unt de fuga) que es pot intuir a l'esquerra de la fotografia.




Es tracta d'una imatge d'una campanya de publicitat de Mercedez Benz. Aquesta és en horitzontal i està dividida en dues parts de manera molt evident, a partir de la separació de l'hemisferi dret i esquerra del cervell. Podem observar les diferències entre les dues parts de la imatge, són dues parts contrastades entre si a nivell de colors, ja que la dreta és blanca i negre i l'esquerra és de diferents colors contrastats, també, entre si. Pel que fa les textures, la dreta és plana i gairebé sense textura i, en canvi, la dreta té la textura característica de la pintura; d'altra banda, la part dreta és més estàtica i l'esquerra més dinàmica. Tot i la divisió de la imatge, el cervell sencer està situat al centre, per tant, estem davant d'una composició clàssica on el centre d'interès es troba al mig. És una imatge plana, sense perspectiva, i on hi veiem més volum és al cervell i, una mica més, a la part esquerra. El pes visual està situat a l'esquerra a causa de l'explosió de colors que hi veiem, però hem de dir que les proporcions de les dues parts en què podem dividir la imatge són iguals, simètriques.




Aquesta és una fotografia d'una de les campanyes de United colors of Benetton on una dona negra dóna el pit a un nadó blanc. Pel que fa a la forma de la imatge és en format horitzontal i té la composició de la regla dels terços on el nadó està situat en una de les línies horitzontals que formen els punts d'atracció de la imatge, d'altra banda, també podem considerar que és una composició clàssica on les figures es troben al centre. Hi ha molt contrast de colors, ja que les pells són de tons molt diferents, blanc i negre, i també hi ha contrast amb la camisa de la dona que és d'un vermell intens. Es poden apreciar les textures de la pell i la tela sobre el fons blanc i pla i sense profunditat ni perspectiva. El pes visual és a la part inferior de la imatge i l'enquadrament no permet veure més enllà del coll(per tant, és algú sense una identitat) de la dona i la cintura. És una composició estàtica on predominen més les línies corbes que transmeten calma, bellesa...




Aquesta fotografia pertany a una campanya de Lacoste. Té format horitzontal i és plana, és a dir, no te cap profunditat ni perspectiva. Pel que fa al color podem considerar que no hi ha gaire contrast, però sí lluminositat, ja que la figura de la noia destaca del fons blanc, tot i que els colors no són molt contrastats. És una composició que segueix la regla dels terços, ja que la noia es troba en un dels punts d'atracció de la fotografia que és creat per les línies d'interès, per tant, ella és l'element amb més importància de la imatge, a més a més, també, perquè no n'hi ha cap més. Per aquest motiu, el pes visual està situat a la part esquerra de la fotografia i com que l'element(la model) està flotant es transmet una sensació de dinamisme, com si s'hagués parat el temps, de desequilibri.



Aquesta és una fotografia d'una campanya publicitària d'una de les fragàncies de la marca Chanel. És una imatge de format horitzontal on es juga amb la regla dels terços, ja que la noia i el pot de la fragància està en una de les línies d'intersecció que formen els punts d'interès, per tant, el pes visual està situat on hi ha aquests elements, a la part esquerra de la fotografia. Els colors són molt poc contrastats i hi ha molta transparència amb el fons; la gama de colors és el blanc i el rosa, però es fonen amb el fons jugant amb les transparències del pot de la fragància, el qual té una textura molt marcada(de vidre). És una imatge amb poquíssima profunditat, és molt plana. Les línies són corbes i transmeten bellesa i calma; d'altra banda, pel que fa a l'equilibri, és una composició dinàmica en el fet que el tap està volant i el segueixen diferents gotes de la fragància que han quedat congelades a la imatge. També s'ha de destacar la proporció perquè la model és de la mateixa mida, o fins i tot és petita, que el pot de perfum com si es tractés duna fada.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada